V46
A MÁV V46-os mozdonysorozatot a villamosított rendezőpályaudvarokon történő dízelmozdonyos tolatás kiváltására rendelte meg a MÁV, viszont ezek a villanygépek nagyszerűen beváltak a budapesti állomások közötti teherforgalom lebonyolításában, a nagyobb csomópontok környékén a kisebb terhelésű tehervonatok továbbításánál, valamint a személypályaudvarok személykocsi-rendezési munkáiban is. Vonatfűtésre ugyan nem képesek, de nyári időszakban még kisebb személyszállító vonatokon is előfordulnak. A sokrétű feladatkör ellátásával a V46-os a Ganz-MÁVAG mozdonygyár egyik legsikeresebb sorozata lett.
Érdekessége a sorozatnak, hogy mind a mai napig megvan mind a hatvan, egyet sem vágtak még szét. Igaz, hogy rengeteg gépet leselejteztek és alkatrészbázisként vannak számon tartva, sokuk letétes.
Az első öt mozdony 1983-ban épült, majd a tapasztalatok alapján megváltoztatott fékberendezéssel 1986-ban újabb 15 darabot, 1988-ban 25 darabot, 1991-ben pedig 15 darabot gyártottak. Az összesen 60 gépből álló mozdonysorozat összes példánya a MÁV állagát képezte 2010-ben.
A sorozat gépei Budapest-Ferencváros, Dombóvár, Győr, Miskolc, Nyíregyháza, Szeged, Székesfehérvár, Szolnok és Szombathely telephelyek között vannak szétosztva.