M32

A MÁV a Ganz-MÁVAG-ban 1972-től gyártott háromtengelyes, merevkeretes, könnyű tolató- és mellékvonali tehervonati szolgálatra tervezett dízel-hidraulikus mozdonyból 56 darabot szerzett be. A mozdonyba épített 8 hengeres, V elrendezésű Ganz-Jendrassik motor teljesítménye 275 kW. A tolató-vonali átkapcsolóval - a sebesség felezése mellett - a vonóerő megkétszerezhető. A sorozat érdekessége, hogy előre és hátra iránynak külön hidraulikus hajtóműve van, ezért a mozdonynak nincs fogaskerekes irányváltója.

Ma a mozdonysorozat a MÁV-nál (a MÁV M28 és a MÁV M31 sorozathoz hasonlóan) csak marginális szerepet tölt be, vonalra személyvonatokkal vagy tehervonatokkal nem megy ki. 16 darab maradt még állományban. A legnagyobb számban Nyíregyháza fűtőházában üzemelnek, de ilyen mozdonyt használnak tolatásra a Füstiben (2055) is. Egy megőrzésre kijelölt, zöld színű mozdony (2040) a Vasúttörténeti Parkban található.

www.facebook.com/hazaipalyakon, hazaipalyakon@gmail.com
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el